דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח אופנוע - על הסוגים השונים 

מאת    [ 25/08/2011 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 3292 פעמים ]

חברות הביטוח, המציעות ביטוחי רכב שונים, מאפשרות לרוכבי האופנוע, לרכוש גם הם ביטוחים מסוגים שונים, המציעים להם מגוון של כיסויים חשובים. ביטוח אופנוע, בדומה לביטוח רכב, מציע גם הוא שלוש אפשרויות: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. מה כולל במסגרתו כל אחד מביטוחים אלה וכיצד בוחרים את הביטוח הנכון? על כך בכתבה הבאה.

ביטוח אופנוע חובה

ביטוח חובה, הינו ביטוח אופנוע בגדר חובה, בדומה לביטוח חובה לרכב. ביטוח אופנוע זה מעניק כיסויים ביטוחיים לרוכב האופנוע, לנוסע איתו או להולכי רגל, במידה ונפגעו כתוצאה מתאונת דרכים, בה היה מעורב האופנוע המבוטח, פגיעות שנגרמו מהאופנוע עצמו. ביטוח אופנוע זה מחויב על פי חוק, כאמור, ורוכב שנמצא נוהג ללא ביטוח חובה, עלול לשאת בעונשים כבדים. תעריפיו של ביטוח אופנוע מסוג חובה נקבעים בהתאם לנתונים הקשורים בסוג האופנוע וכן בהתאם לנתונים הקשורים לנהג האופנוע עצמו, כמו היסטוריית הנהיגה שלו, גילו וכדומה.

ביטוח אופנוע מקיף

ביטוח מקיף הינו ביטוח אופנוע המעניק כיסויים ביטוחיים במידה ונגרם נזק לאופנוע המבוטח או לרכוש צד ג', לרבות רכב או אופנוע. ביטוח אופנוע זה כולל מגוון של כיסויים שונים, החל מכיסויי נזקים העלולים להיגרם במקרה של תאונה ועד כיסוי בגין נזקי גניבה, שריפה או כל כיסוי אחר, כפי שנקבע בפוליסת הביטוח. גם תעריפי ביטוח אופנוע זה נקבעים בהתאם לסוג האופנוע וכן נתונים הקשורים ברוכב. במסגרת ביטוח אופנוע זה ישנו סעיף השתתפות עצמית, שהינו הסכום שעליו לשאת המבוטח, סכום ראשוני, במקרה של נזק. סכום זה מקוזז מסך כל שווי הנזק, כשאת היתרה משלמת חברת הביטוח.

ביטוח אופנוע צד ג'

ביטוח אופנוע מסוג זה יכול להיכלל במסגרתו של ביטוח מקיף, אולם ניתן גם לרוכשו בנפרד, במידה ולא מעוניינים בביטוח מקיף. ביטוח אופנוע צד ג' הינו ביטוח המכסה מפני נזקים שנגרמו לרכב צד ג' או לרכוש צד ג', אולם, יש לזכור, איננו מעניק כיסויים ביטוחיים במקרה והאופנוע המבוטח עצמו ניזוק (כיסויים הנכללים במסגרת ביטוח מקיף). תעריפיו של ביטוח צד ג' נקבעים בדומה לשני הביטוחים האחרים וגם בו קיים סעיף של השתתפות עצמית.

כיצד לבחור את הביטוח המתאים

שוק הביטוחים מציע מבחר של ביטוחים שונים. כשמדובר בביטוח אופנוע, ניתן למצוא גם כן אפשרויות שונות ותעריפים שונים, המוצעים על ידי חברות הביטוח בארץ. על מנת לבחור את הביטוח הנכון לכם ביותר, חשוב תחילה לערוך סקר שוק. חשוב לבחון את כל ההצעות הרלוונטיות לכם, ולהתייחס הן לתעריפים השונים המוצעים והן לכיסויים וההרחבות השונות. לצד אלה, מומלץ גם לבחון את חברת הביטוח עצמה. ישנן חברות ביטוח העובדות באופן ישיר מול הלקוח, ללא תיווכו של סוכן ביטוח. חברות אלו מציעות שירות לקוחות טלפוני מקצועי וזמין בכל עת, העומד לרשות הלקוחות. חברות אלו גם מאפשרות ליהנות מתעריפי ביטוח מוזלים יותר, שכן אין צורך בתשלום עמלת סוכן ביטוח. בבואכם לבחור את ביטוח האופנוע הנכון לכם ביותר, חשוב שתתייחסו לכל השיקולים השונים כדי לוודא כי בחירתכם אכן המשתלמת ביותר.

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב